schapen Farm - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van marielle-in-new-zealand - WaarBenJij.nu schapen Farm - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van marielle-in-new-zealand - WaarBenJij.nu

schapen Farm

Blijf op de hoogte en volg

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

hi,

Bedankt voor alle felicitatie's Ik had een hele leuke en interesante verjaardag!
Het was de eerste dag op de Schaapfarm maar de boer heeft ook paar koeien en herten.
De horns van de herte gebruikt hij om knopjes, oorbellen en dergelijke te maken.
Toevallig die dag dus naar een marktje speciaal voor alle haken en fruniken mensen.
Dus je begrijpt wel dat ik me prima heb vermaakt en veel geleed van was spinnen, kleuren tot ingewikkeld tunesche haken!
Omdat de boerderij vrij hoog op de berg is is het een prachtig uitzicht maar de schapen zijn s' ochtends nat van de dauw en je kan ze dan niet scheren.
Ook heeeel veel wind dus in de middag zijn ze droog en dan dus snel scheren. Klimaat is voor mij nog lastig wennen s'avonds 5 en middags 27 graden en dan soms met wind dan weer regen en weer felle zon!!
we hebben er nu al een stuk of 50 (op een dag gedaan) en ik sta echt versteld dat die oude boer het nog zo goed kan.
Echt top fit die schapen scherders! ik sorteer de wol en zorg dat de pandel vol met schapen blijft, af en toe sleep ik de schaap naar hem als die niet te zwaar is.
Ook de schapen die ontsnappen ren ik achterna om te vangen (best grappig:)

Echt ff fijn om ff van die kiwi bus af te zijn en de tijd te hebben om de rozen te ruiken ;)

groetjes vanuit het platteland in het zuid-westen vna het Noorden eiland!
Sweet as!

  • 09 November 2014 - 09:31

    Annita De Bruijne:

    Ha marielle,
    Dat van die hertenhoorn snap ik niet helemaal. Lopen er nu hertjes rond zonder hoorn. En gaan ze daardoor dood? Nee toch... En ga ook ook nog leren hoe Schapen te scheren? Die schaapjes hebben wel een goed leven dat ze zo vrij mogen lopen. Ben benieuwd hoe lang je op de farm blijft.
    Hier heeft soof zijn kinderpartij gehad en eten we vandaag met de overgebleven piepkleine fam. Taart. De verbouwing beneden zit in afrondende fase. Is nu echt een huisje geworden. Liefs annita

  • 09 November 2014 - 10:39

    Anny De Bruyne:

    Lieve Mariëlle, Wat een leuk leven en net als Annita snap ik niets van het gebruik van de hoorn hoor het nog wel. Slaap je daar en eet je daar ook zonder betalen maar voor werk. We gaan vandaag lootjes trekken zullen je missen kus liefs Oma

  • 09 November 2014 - 13:59

    Tom Oomen:

    Beste Mariëlle,

    Met genoegen heb ik de foto's bekeken en je verhaal gelezen.
    Ben erg opgelucht dat je nu weer even verder kunt zonder al te veel risico's te hoeven nemen.
    Ten minste dat hoop ik maar.
    De hoorns van herten (mannen) vallen na de bronst spontaan af . Dit voor Annita en je oma.
    Ik wacht verdere berichtgeving maar weer af en wens je in tussentijd het allerbeste toe.
    gr.
    PA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

laatste week Australie

Heel jaar in Austalie
Op de terug weg naar Brisbane heb ik in Airlie Beach een dag snorkelen gedaan op een speedbootje naar de Whitsunday Islands. Dit keer pilletje genomen en niet zee ziek geworden ! Weer de zeeschilpad gezien maar deze was iets minder mooi. Ook een wandeling gedaan op Whitehaven Beach, wat echt een prachtig eiland is met wit strand en allerei kleuren zee. Daarna Noosa nog een keer bezocht omdat het 1 van mijn favoriete plekjes is. Helaas daar niet kunnen surfen…Wel prachtige wandeling gedaan en dolfijne in de verte gezien! Die verdacht veel op haaien lijken…
Toen in Brisbane busje op gumtree gezet en nu maar hopen dat iemand hem wil kopen. Tja in Brisbane natuurlijk wel al het meeste gezien maar vindt het niet erg om dingen nog eens te doen. Dus heb ik weer mt cootha en koala park bezocht. Omdat er niet veel interrese werd getoond in mijn busje en mijn visa bijna eindigde, heb ik om verlenging gevraagt en gekregen! Nu mag ik tot 28 okt. Blijven! Ook heb ik een heel goedkoop vliegticket gevonden naar New Zealand waar ik hoop op de (melk) boerderij van Katrin’s zus terecht kan voor een tijdje. Nu dus maar hopen dat ik het busje optijd verkopen kan! Zo niet dan is er wel iemand die het voor me wil doen dus geen paniek!
Ik vlieg 25 okt. Met Australia virgin naar New Zealand en 22 jan. met … naar Bali

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2015

Bali het geluk bij een ongeluk

16 Januari 2015

Queenstown tramping

27 December 2014

citaat Stephen

25 December 2014

in Takaka with seymore

28 November 2014

walvissen

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4233

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 01 Februari 2015

laatste week Australie

Landen bezocht: