Queenstown tramping - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van marielle-in-new-zealand - WaarBenJij.nu Queenstown tramping - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van marielle-in-new-zealand - WaarBenJij.nu

Queenstown tramping

Blijf op de hoogte en volg

16 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Queenstown is een aardig stadje in een prachtige omgeving. Het ligt naast een helder meer, omringd met bergen met witte topjes. Daar bereiden we ons voor om twee trampings te doen en zo veel mogelijk in het hostel achter te laten.

The Deep south:
Dat deden we eerst en kwamen in Dunedin wat een grote studenten stad is. Het heeft ook de steilste straat van de wereld. Stehpen heeft die straat naar beneden gerend.
Ook zijn we daar naar een bierbrouwerrij geweest, erg educatief en ook lekker verschillende biertjes geproefd.

Curio bay One of the best places!!!
Het is een klein dorpje (dat ik eigenlijk niet gezien heb) we stonden op een toffe camping met hoog gras en flexbuch voor beschutting op een klif dat prachtig uitzicht heeft over de bay en de zee.
We bezochten de klif naast ons dat bekend staat om het zien van de yellow eyed penguin. Daar zag ik nog net een penguin de bosjes in gaan maar we mochten niet dichtbij komen. Want er was een gele lijn waar men NIET over heen mag om de penguin te beschermen.
Die avond lag ik in de tent en hoor ik een dier aan onze tas zitten (oke stom zat eten in) Dus ik naar buiten is het de yellow eyed penguin!
Tja waar is nu mijn beschermende gele lijn?
Het geluk houdt niet op want de volgende ochtend huur ik een surf board en komt er een goepje dofijnen dichtbij. Het waren de hecta dofijnen en dus vrij klein maar erg speels heb er zelfs eentje geaaid. Super tof!!

In Invercargill deden we de laatste boodschappen voor onze eerste echt tramp. Een kort ferry trip bracht ons naar stuart island waar we in een klein dorpje aankwamen en ontdekte dat de prijs van de hutten oké was dus lieten we de tent achter. Het eiland staat bekend om zijn hoeveelheid vogels en grootste kans op het zien van een kiwi‘s. Helaas hebben we geen kiwi gezien maar wellicht wel gehoord en ik heb een voetprint van de kiwi gevonden. Het was een mooie trekking van 3 dagen en twee nachten. Waarvan twee dagen langs de zee met geïsoleerde bay‘s voor zwemmen. Ook hebben we hier weer mosselen geplukt en gegeten.

Toen met ferry terug en door naar Milfiord sound maar dat is geen sound maar een fiord. Het verschil is: A sound is a valley made by a river that has been reclaimed by the sea. A fiord is the same but made by a glacier and is therefore bigger and more impressive.

Prachtig rondvaard tocht gedaan daar met zoveel watervallen en de boot ging ook één keer zo dichtbij dat je helemaal nat werd! Wat heerlijk was op die warme dag plus dat ik een goede regenjas hier heb gekocht.

Met de kiwi bus op de terug weg naar Queenstown, werden we op parkeerplaats gedropt. Daar begon onze tramping over de greenstone track! Nu met tent dus tas iets zwaarder maar track was vrij makkelijk omdat het een rivier volgende en we dus niet veel water mee hoefde te nemen. Alle riviertje zijn glas helder en drinkbaar daar. Prachtige track en lekker kampvuurtje gemaakt s avonds en in de zeer vervrissende rivier gezwommen!
Einde van het track aangekomen hoopte we dat er een paar auto‘s zouden zijn zodat we terug naar queenstown konden liften. Dat ging gelukkig erg makkelijk.

Terug in Queenstown kerst gevierd wat het erg druk en duur maakte dus snel daar weg en oud en nieuw in Christchurch gevierd. Ondanks dat de stad nog vollop bezig is met herstellen van de aardbeving was dat aan de sfeer van het feest niet te merken.

In kurio bay (ofzoiets) heb ik een tocht op boot gedaan om met de dolfijnen te zwemmen. Dit keer met de Dusky dolfijnen die stuk groter en imposonter zijn ook erg speels maar kwamen iets minder dichtbij wat is erg is omdat ze toch ook wel stuk sterker in het water zijn dan ik. Wel ook echt fantastische ervaring.

Picton leuk plek met mooie natuur en een tramping van drie dagen op schiereiland langs de sound gedaan!

  • 16 Januari 2015 - 10:04

    Tom Oomen:

    Lieve Mariëlle, Dit was voor jou doen een zeer informatief en boeiend verhaal.

    Ik verbaas me dat je daar zoveel mee maakt en dat je zoveel natuurschoon hebt kunnen bewonderen.
    Nog meer vraag ik me af hoe je dit allemaal kunt betalen.
    Hoe dan ook het is allemaal zeer indrukwekkend.

    Ik denk dat dit wel je laatste verslag zal zijn omdat je alweer over 5 dagen naar Bali gaat vliegen.
    Het ziet er naar uit dat het niet meer al te lang zal gaan duren voordat je thuis bent.
    Ik wens je graag het allerbeste toe en doe je uiterste best om geen ongelukken te maken en veilig thuis te komen.

    Tot nader horens en veel Liefs van,
    PA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

laatste week Australie

Heel jaar in Austalie
Op de terug weg naar Brisbane heb ik in Airlie Beach een dag snorkelen gedaan op een speedbootje naar de Whitsunday Islands. Dit keer pilletje genomen en niet zee ziek geworden ! Weer de zeeschilpad gezien maar deze was iets minder mooi. Ook een wandeling gedaan op Whitehaven Beach, wat echt een prachtig eiland is met wit strand en allerei kleuren zee. Daarna Noosa nog een keer bezocht omdat het 1 van mijn favoriete plekjes is. Helaas daar niet kunnen surfen…Wel prachtige wandeling gedaan en dolfijne in de verte gezien! Die verdacht veel op haaien lijken…
Toen in Brisbane busje op gumtree gezet en nu maar hopen dat iemand hem wil kopen. Tja in Brisbane natuurlijk wel al het meeste gezien maar vindt het niet erg om dingen nog eens te doen. Dus heb ik weer mt cootha en koala park bezocht. Omdat er niet veel interrese werd getoond in mijn busje en mijn visa bijna eindigde, heb ik om verlenging gevraagt en gekregen! Nu mag ik tot 28 okt. Blijven! Ook heb ik een heel goedkoop vliegticket gevonden naar New Zealand waar ik hoop op de (melk) boerderij van Katrin’s zus terecht kan voor een tijdje. Nu dus maar hopen dat ik het busje optijd verkopen kan! Zo niet dan is er wel iemand die het voor me wil doen dus geen paniek!
Ik vlieg 25 okt. Met Australia virgin naar New Zealand en 22 jan. met … naar Bali

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2015

Bali het geluk bij een ongeluk

16 Januari 2015

Queenstown tramping

27 December 2014

citaat Stephen

25 December 2014

in Takaka with seymore

28 November 2014

walvissen

Actief sinds 19 Okt. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 4236

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 01 Februari 2015

laatste week Australie

Landen bezocht: